Det går ikke en eneste dag uten mye latter å glede :) og det er pusebarna mine Randi & Villemo sin fortjeneste

20. nov. 2011

Mareritt tur til veterinæren!!!

Jeg bare må fortelle om denne dagen.
Randi hadde fått øye infeksjon igjen og måtte til dyrelegen. Sist hun var der, var når hun ble kastrert/sterilisert, Noe jeg tror hun husker veldig godt. Hun nektet å gå inn i buret. Jeg har aldri hatt problemer med å få noen av dem inn i reiseburet før, men denne gangen var det umulig. Alle labber gikk rett ut, slik det ble umulig å få henne inni. Hun MÅTTE til legen, så jeg hadde ingen valg. Jeg tok på henne et turbånd og valgte å GÅ ned til veterinæren.Hun var livredd og jeg måtte holde henne i armene mine hele veien. Det var også ganske varmt ute denne dagen og vi spaserte nedover bakkene til legen. Jeg kjente klørne satt godt fast på brystet mitt og Randi var som sugd fast i meg. Og  noe som alle katteeiere vet, er at når katter er nervøs, røyter de veldig. Vi kom frem til legen og jeg satte Randi på legebenken, så meg selv i speilet og bare stirret!!! Jeg svettet pga varmen og var FULL av kattehår, i fjeset og på armene. Har aldri sett på maken.(jeg var bokstavelig dekket av hår)

Jeg fikk så vondt i hjertet av Randi. Når hun stod på legebenken, ulte hun tre ganger pga redsel. Jeg kunne ikke la henne gå igjennom det samme igjen, så jeg bestilte taxi hjem igjen. Når vi kom hjem, tok det flere timer før hun ble den samme gamle igjen. En ting jeg lærte av dette, er at jeg ALDRI skal GÅ ned til veterinæren igjen. Skal kjøpe et større bur, slik at det blir lettere å få dem inn. Stakkars jenta mi :( Har aldri hørt henne så redd før. Men jeg måtte få henne til legen!
Hun fikk snacks og ei leke av meg denne dagen. Noe hun så absolutt fortjente :) Hun ble bra igjen i øyne sitt og dagen etterpå lekte hun og koset med meg som om dagen før aldri hadde skjedd.

Jeg betaler heller taxi tur retur hver eneste gang vi må til veterinær. ALDRI om Randi eller Villemo skal gå igjennom en slik  "Mareritt tur" igjen

Heldigvis lærer vi av våre feil, og jeg lærte av min feil denne dagen!

Jeg elsker dere mine skjønne pusebarn :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar